Naar boven

Ruilen en retourneren

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?

Indien je goederen retour wenst te sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retoursticker die op de retourbon zit moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt.

In Nederland moeten retouren bij PostNL worden afgegeven.

In Belgie bij een DPD Pickup Parcelshop.

In Duitsland gaan retouren via DHL.

Let op! Het kan 14 dagen duren voordat het bedrag weer op je rekening is bijgeschreven. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt je pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Wij sturen het pakketje voor je terug en je krijgt zo snel mogelijk je geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt.  In dit geval rekenen wij geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over de adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen €4,75 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze niet zelf bij de vervoerder te betalen, maar dit wordt verrekend met het aan jou uit te betalen tegoed. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, mag je deze uiteraard aan ons retourneren. Geef op het retourformulier aan of het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail  info@brandhofmannenmode.nll. Bij e-mail wordt jouw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst?

Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen je retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adresstikker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kunt je afgeven bij ons in de winkel of anders bij PostNL. Een PostNL punt bij jou in de omgeving kunt je vinden via www.postnl.nl/locatiewijzer. Voor Belgie kan je terecht bij www.dpd.com/be/parcelshops/show. Voor Duitsland geldt, dat je de retourzending moet aanmelden bij DHL via www.dhl.de/de/privatkunden.html.

Uw retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn. 

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Promese t.a.v. webshopnaam + ordernummer

Antwoordnummer 13161

5600 VE Eindhoven

Nederland.