Veelgestelde vragen

Algemeen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij versturen de pakketten met PostNL. 

Binnen Nederland: op werkdagen voor 15:00 uur besteld, binnen twee dagen in huis. 
België: op werkdagen voor 15:00 uur besteld, binnen twee dagen in huis. 
Duitsland: op werkdagen voor 15:00 uur besteld, binnen 2-3 dagen in huis. 
Geen leveringen op zondag en maandag.

*Houd er wel rekening mee dat het verzenden van bestellingen mensenwerk is, hierdoor kunnen wij niet voor 100% garanderen dat alle bestellingen binnen 48 uur bezorgd worden. We vragen hiervoor je begrip.

Worden er verzendkosten berekend? 
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen boven de €75 verzonden met PostNL.

Voor bestellingen onder de €75 brengen wij €4,75 in rekening voor zendingen binnen Nederland
Voor bestellingen naar Duitsland en België brengen wij €9,95 in rekening. Ook boven een orderbedrag van €75.

Woon je binnen een straal van 20km in de omgeving van Nijkerk?
Dan bezorgen wij je online aankoop of reservering dezelfde dag nog persoonlijk bij jou thuis.

Wat zijn de procedures bij een retour?
Wij verzoeken jou om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen. De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een Post NL punt bij jou in de omgeving indien je in Nederland woont.

Jouw retour mag naar onderstaand adres gestuurd worden:

De Mannen van Brandhof B.V.
Oosterstraat 10
3861BJ Nijkerk

Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op jouw rekening gestort. 

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Deze kosten betaal je zelf zodra je het pakket bij PostNL brengt. U kunt uiteraard ook kiezen voor een andere vervoerder. Let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening.

Bestellen

Hoe log ik in/maak ik een account aan?
Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen.

Indien je je bedenkt, kun je met de knop ‘verwijderen’ het artikel uit de winkelmand halen. 
Vanuit hier kun je de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klik je op de knop 'naar de kassa' en vervolg je de stappen in het betalingsproces.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt jouw bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk met:
iDeal
Afterpay
Visa
Mastercard

Waarom kan ik niet met Afterpay betalen?
Afterpay kan om verschillende redenen de betaling afwijzen. Check altijd goed of alle gegevens kloppen en gebruik altijd je eigen gegevens zoals geboortedatum en telefoonnummer. 
Wanneer je voor het eerst gebruik wenst te maken van Afterpay, is het niet mogelijk om de bestelling op een afwijkend afleveradres te laten bezorgen. Jouw persoonlijke adres en afleveradres moeten overeenkomen.

Nadat je bestelling is bezorgd, kun je op je gemak alles bekijken, proberen en ervaren. Je ontvangt per e-mail een betaaloverzicht van Afterpay. Je krijgt 14 dagen de tijd om te betalen. Dit kan je ook eenvoudig via de Afterpay app doen. Meer over Afterpay kun je hier lezen. 

Voor alle betalingen en refunds aangaande iDEAL en creditcard (Mastercard en Visa) gebruiken wij de paymentprovider Buckaroo. De uiteindelijke betalingen worden verrekend door Buckaroo.

Worden er betaalkosten berekend?
Er worden geen betaalkosten berekend.

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
Tijdens het afrekenproces kun je je code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in je betaaloverzicht.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging in je email. Hierop staat een overzicht van de door jouw bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt je order uiteraard altijd retourneren.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Je kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer je het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend.

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
Je kunt je bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vul je je eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voert u vervolgens het adres in waar u het wilt laten afleveren.

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Nee, met je online aankoop spaar je geen punten.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor je gereserveerd als je de bestelling hebt afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen je je artikel in de winkelwagen plaatste, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in jouw maat op de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel info@brandhofmannenmode.nl.  De voorraad van de webshop wijkt soms af van de voorraad in de winkel.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Ruilen en Retourneren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Wij verzoeken jou om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen. De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een Post NL punt bij jou in de omgeving indien je in Nederland woont.

Jouw retour mag naar onderstaand adres gestuurd worden:

De Mannen van Brandhof B.V.
Oosterstraat 10
3861BJ Nijkerk

Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op jouw rekening gestort. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt je pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn.

Je krijgt zo snel mogelijk je geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Voor zowel het retouren in de winkel als zelf het pakketje retour sturen geldt: 
Mochten de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak het retouradres over de adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Deze kosten betaal je zelf zodra je het pakket bij PostNL brengt. U kunt uiteraard ook kiezen voor een andere vervoerder. Let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, mag je deze uiteraard aan ons retourneren. Geef op het retourformulier aan of het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail  info@brandhofmannenmode.nll. Bij e-mail wordt jouw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Wij geven je uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer je een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar jouw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op jouw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer je nogmaals dezelfde site bezoekt, de server jou nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die je gekozen hebt. 

Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar onze Privacy Statement

Overig

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op de webshop terug kan vinden, klopt dit? 
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op productniveau.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door jouw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In je account kun jezelf jouw e-mailadres wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw adres te wijzigen. 
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 


Ik heb een nieuw mail adres
In je account kun jezelf jouw e-mailadres wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om je e-mailadres te wijzigen. 

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Bent je jouw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kunt u ook betalen met de Fashioncheque en onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kunt u helaas niet betalen met cadeaubonnen.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat u hiervoor heeft overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van uw bestelling worden naar u opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepassing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

Klantenservice