Naar boven

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen per categorie vermeld. Staat jouw vraag er niet bij, wij horen het graag! Je kunt ons bereiken per mail of telefonisch op 033 2453138.

Bestellen

Hoe log ik in/maak ik een account aan?

Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen.

Indien je je bedenkt, kun je met de knop ‘verwijderen’ het artikel uit de winkelmand halen. 
Vanuit hier kun je de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klik je op de knop 'naar de kassa' en vervolg je de stappen in het betalingsproces.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt je bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk:

  • iDeal
  • Creditcard: Visa, Mastercard
  • Acceptgiro: Afterpay


Als je kiest voor acceptgiro, dan ontvang je binnen twee weken na je bestelling de acceptgiro van de door jou bestelde goederen. Deze dien je dan direct te betalen. Indien je artikelen retour stuurt, dan worden de retour goederen onder aftrek van de retourkosten van € 4,75 in mindering van het totaal door jou te betalen bedrag gebracht.  

Worden er betaalkosten berekend?

Voor iDeal, Creditcard en Afterpay worden geen betaalkosten berekend.

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
Tijdens het afrekenproces kun je je code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in je betaaloverzicht.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging in je email. Hierop staat een overzicht van de door jouw bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt je order uiteraard altijd retourneren.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Binnen Nederland

  • PostNL: Bestelling voor 21:00 uur, de volgende dag  in huis. Geen leveringen op zondag en maandag.
  • DHL servicepoint: uiterlijke levertijd is vier werkdagen. Je haalt je bestelling zelf op bij het DHL point wanneer het jou uitkomt

Voor België

  • B Post: Bestelling voor 21:00 uur, binnen 2 dagen  in huis
  • B Post afhaalpunt : uiterlijke levertijd is vier werkdagen. Je haalt je bestelling zelf op bij het afhaalpunt wanneer het jou uit komt

Voor Duitsland

  • UPS: Bestelling voor 21:00 uur, binnen 2 dagen in huis


Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Je kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer je het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend.

Worden er verzendkosten berekend? 
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen vanaf € 50 indien verzonden met PostNL, UPS, Bpost, DHL point of Bpost afhaalpunt. Indien jouw bestelling lager dan € 50 is, brengen wij de volgende bedragen in rekening:

• PostNL 4,75 
• UPS 4,75 
• Bpost 4,75 
• DHL point 4,75 

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Nee, met je online aankoop spaar je geen punten.

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
Je kunt je bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vul je je eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voert u vervolgens het adres in waar u het wilt laten afleveren.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor je gereserveerd als je de bestelling hebt afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen je je artikel in de winkelwagen plaatste, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in jouw maat op de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel info@brandhofmannenmode.nl.  De voorraad van de webshop wijkt af van de voorraad in de winkel.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wenst te sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retoursticker die op de retourbon zit moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt.

In Nederland moeten retouren bij een DHL point worden afgegeven.

In Belgie bij een postkantoor van Bpost

In Duitsland geeft je opdracht aan UPS om het bij hem op te halen.

Let op! Het kan 14 dagen duren voordat het bedrag weer op je rekening is bijgeschreven. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt je pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Wij sturen het pakketje voor je terug en je krijgt zo snel mogelijk je geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt.  In dit geval rekenen wij geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over de adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen €4,75 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze niet zelf bij de vervoerder te betalen, maar dit wordt verrekend met het aan jou uit te betalen tegoed. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, mag je deze uiteraard aan ons retourneren. Geef op het retourformulier aan of het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail  info@brandhofmannenmode.nll. Bij e-mail wordt jouw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst?

Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen je retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adresstikker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kunt je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een DHL afgiftepoint bij jouw in de omgeving indien je in Nederland woont. Een DHL afgiftepoint bij jou in de omgeving kunt je vinden via https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop Voor Belgie kun je het pakket afleveren bij een van de 1250 Bpost postkantoren of PostPunten. Voor Duitsland geldt, dat je de retourzending moet aanmelden bij klantenservice@localonline.nl, UPS komt daarna het pakket bij je ophalen.

Uw retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn. 

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Doc Data Fulfilment (Localonline),

Veerweg 16,

5145NS te Waalwijk

Nederland.

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer je een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar jouw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op jouw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer je nogmaals dezelfde site bezoekt, de server jou nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die je gekozen hebt. 

Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar onze Privacy Statement

Algemeen

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit? 
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op productniveau.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door jouw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In je account kun jezelf jouw e-mailadres wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw adres te wijzigen. 
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 


Ik heb een nieuw mail adres
In je account kun jezelf jouw e-mailadres wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om je e-mailadres te wijzigen. 

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Bent je jouw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kunt u ook betalen met de Fashioncheque en onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kunt u helaas niet betalen met cadeaubonnen.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat u hiervoor heeft overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van uw bestelling worden naar u opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.